Deze website is deel van www.bruggelokaal.be.

Feestweekend 3 en 4 september

De uitgave 2011 zit er weer op.

Vanaf de maandag voor de feesten begint de dienst Feesten van stad Brugge met de opbouw van de podia, worden stoelen en tafels aangebracht en krijgt het plein van het Albertpark een heel ander gezicht. Het moet gezegd dat de mensen van dienst Feesten ieder jaar fantastisch werk leveren. Ze voelen zich na al die jaren ook betrokken bij onze feesten. We willen hen daarom van harte danken zoals we ook het stadsbestuur van Brugge willen danken. Ook dank aan het OCMW om ons het gebruik van het dienstencentrum toe te staan.

Vanaf de vrijdag wordt dan het startschot gegeven voor het opzetten van de tenten, de bar en de stoelen en tafels want de zaterdagnamiddag beginnen de feesten.

We beginnen traditioneel met de pannenkoekennamiddag die niet alleen door de leden van de gebuurtekring wordt bezocht.  We zien ook vele andere Assebroekenaars aanschuiven. Ze werden ook verwend door het duo ‘De Froggy’s’ die heerlijke muziek brachten. 

Rond 14.30 uur begonnen dan de kinderen toe te komen, want voor hen begon  om 15.00 uur de kindershow.

We hadden al een hele vakantie niets anders dan slecht weer, maar op zaterdag 3 september was het uitgelezen mooi weer. De kleintjes, maar ook de ouderen genoten met volle teugen van de Kids-disco-show. 

Door het mooie weer is de bar eigenlijk niet gesloten geweest en was er een vloeiende overgang naar de officiële opening van de gemeentefeesten.

Om 23 uur was de rust en kalmte op het pleintje teruggekeerd en konden de vele medewerkers huiswaarts om hun batterijen weer op te laden voor de zondag. 

Het weer was iets minder maar toch vloog iedereen er met goede moed weer in om nu het grote plein volledig te bezetten met stoelen en tafels. Een grote dank aan de mensen van de KSA die deze karwei hielpen afwerken.

Ondertussen waren de mensen van de gebuurtekring rustig bezig om het buurtontbijt klaar te zetten. Ze hadden geleerd uit vorige uitgaven wat kon verbeterd worden en ze zorgden dan ook voor een vlekkeloze en vlotte bediening.

De tijd was aangebroken om ook de bar van plaats te wisselen. In recordtijd werden twee tenten van het kleine plein afgebroken en terug weer opgesteld op het grote plein. De grote bar werd vakkundig ingericht zodat de hele namiddag vlotte bediening kon verzekerd worden.

Dat alles zomaar verloopt is natuurlijk niet waar. Er zijn heel wat medewerkers nodig. In totaal waren er dat 64. Wel, 64 keer bedankt voor alle helpende handen. En wat meer is, die 64 voelen zich echt betrokken bij het feest. Ze zijn mede-organisators en dat vinden we heel belangrijk.

We hopen hen en alle aanwezigen volgend jaar terug te zien.
Bedankt voor alles.
 
Het bestuur van het feestcomité en van de gebuurtekring.